Het belang van zakelijk bloggen

Dat SEO-blogs werken voor het beter vindbaar worden in Google is allang en breed bekend bij de meeste bedrijven, maar dat dit ook voor b2b online werkt is nog niet zo bekend. Ook voor de business tot business markt heeft zakelijk bloggen zin. Benieuwd naar de voordelen van b2b online blogs? We gaan de belangrijkste voordelen bij langs.

Vindbaarheid verbeteren hoe doe je dat?

Ieder bedrijf wil bovenaan komen te staan in Google, maar hoe doe je dat eigenlijk? Google is een zoekmachine die antwoord geeft op vragen die wij in de zoekbalk intypen. Dit betekent dat Google altijd opzoek is naar het beste antwoord. Als bedrijf moet jij dus degene zijn met het beste antwoord (volgens Google). Je begint met het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Als je niet weet hoe je dit moet doen kun je het beste een marketing bureau inschakelen. Uit het zoekwoordenonderzoek komt naar voren welke zoekwoorden vaak worden bekeken binnen jouw sector. Je kunt er een paar uitkiezen en deze verwerken in een blog op je website. Google vangt op dat je de zoekwoorden gebruikt en als veel mensen de website bekijken, en als de pagina goed geoptimaliseerd is dan komt de pagina steeds hoger in Google te staan. Bedrijven die een hoge ranking hebben verkopen ook beter, dus dat is altijd je doel.

Meer verkeer naar je producten halen

In je blogs verwerk je niet alleen een zoekwoord, maar ook interne en externe links. Een interne link is een link binnen je eigen website. Als je een bedrijf bent die stoelen verkoopt en je schrijft een blog over stoelen die passen in een landelijk interieur dan is het de bedoeling dat je je eigen product in de blog gaat linken. Als mensen de blog lezen kunnen ze gemakkelijk doorklikken naar je stoel en kunnen ze overgaan tot aanschaf. Als je het slim doet trekken de blogs dus meer verkeer naar je website en de producten die daar opstaan.

Beschikbaar stellen van informatie

Een b2b klant heeft veel meer informatie nodig dan een consument. De b2b klant is vaak een inkoper van een bedrijf. Ze hebben de opdracht gekregen een weloverwogen keuze te maken en een product te kopen die de omzet van het bedrijf verhoogd. Hierdoor willen inkopers zeker weten dat ze het juiste aanschaffen. Door in je blogs voldoende informatie te verschaffen zorg je ervoor dat inkopers precies weten wat ze krijgen. Op deze manier gaan ze sneller over tot aankoop.

Geef een reactie